check
תואר בוגר | החוג ללימודי ספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית

צרו קשר

החוג ללימודי ספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית
הפקולטה למדעי הרוח
האוניברסיטה העברית, הר הצופים
ירושלים, מיקוד 9190501

 

ראש החוג וראשת ההדגש ההיסטורי לתואר שני: ד"ר קלאודיה קדר claudia.kedar@mail.huji.ac.il

יועץ המדור לתלמידי תואר ראשון: ד"ר אור חסון or.hasson@mail.huji.ac.il

ראשת ההדגש הספרותי לתואר שני: פרופ' רות פיין ruth.fine@mail.huji.ac.il

יועצות המדור לתלמידי תואר שלישי: פרופ' רות פיין (ספרות), פרופ' אלדינה קינטנה (לשון ובלשנות) וד"ר קלאודיה קדר (היסטוריה)

יועץ לחילופי סטודנטים: ד"ר אור חסון or.hasson@mail.huji.ac.il

 

מזכירת החוג:

גב' דינה בלוסטוצקי:
dinab@savion.huji.ac.il
בניין מדעי הרוח, חדר 45404
טל' 02-5883616

 

תוכניות לימודים

Table of Contents

תואר בוגר

בדומה לתוכניות המוצעות כיום באוניברסיטאות המובילות בעולם, התוכנית החדשה של החוג ללימודי ספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית היא בעלת אופי אזורי (רגיונאלי). על כן, התוכנית לתואר בוגר בלימודים ספרדיים, פורטוגזיים ולטינו-אמריקניים מציעה לתלמידים מגוון רחב של קורסים בתחומי הספרות, ההיסטוריה, התרבות והשפה (ספרדית, פורטוגלית או לאדינו).

בשנה הראשונה של התואר, תלמידי התוכנית יזכו להכיר את התחומים הנלמדים בו דרך קורסי מבוא בספרות איברית ולטינו-אמריקנית, בהיסטוריה של חצי האי האיברי ואמריקה הלטינית, ובשתי השפות המדוברות על ידי מיליוני אנשים בעולם כולו- ספרדית או פורטוגלית.

החל מהשנה השנייה לתואר, התלמידים, יחד עם יועצי החוג, יוכלו לבחור מתוך מגוון קורסים היסטוריים ו/או ספרותיים ולבנות לעצמם תוכנית ייחודית ועשירה, שמתואמת להם. השנה השלישית של התואר כוללת קורסים מתקדמים שיעמיקו את הידע ואת המיומנויות שרכשו התלמידים במהלך השנתיים הראשונות לתואר.

בנוסף לקורסים המועברים באופן שוטף ע"י הסגל הקבוע של החוג, בכל שנה מגיעים לחוג שלנו מיטב המרצים מאוניברסיטאות מובילות בעולם האיברי והלטינו-אמריקני, אך גם מארה"ב ואירופה, על מנת להעביר קורסים מרוכזים ואינטנסיביים בהיסטוריה, בספרות, בבלשנות, בתרבות ובחברה של חצי האי האיברי ואמריקה הלטינית בעבר וכיום. קורסים אלה מועברים באנגלית או בספרדית ומאפשרים לתלמידים שלנו ליצור את קשריהם הראשונים עם מוסדות אקדמיים מחוץ לישראל.

חשוב להדגיש שאנחנו מעודדים את תלמידי השנה השלישית של החוג לנסוע לסמסטר באוניברסיטה בחו"ל. כפי שמצוין באתר, לחוג יש שורה ארוכה של הסכמים עם אוניברסיטאות מובילות בעולם.

סדר הלימודים לתואר ראשון 2024

 

כדי לסגור את התואר

לפי הנהלים, סטודנט  או סטודנטית שרוצה לסגור את התואר אמור למלא את הטופס "אישור תלמיד לשקלול ציונים לתואר ראשון" רק לאחר שדינה בלוסטוצקי, רכזת החוג, בדקה את החובות לתואר והיא נתנה לו שקלול ציונים סופיים לבדיקתו/ה. אז, הסטודנט יכול לחתום על הטופס ולאשר את שקלול הציונים. בלי שקלול הציונים של דינה ואישור הסטודנט לא ניתן יהיה להמשיך בתהליך סגירת התואר.

טופס אישור תלמיד לשקלול תואר ראשון - מדעי הרוח



היקף עבודות הסטודנטים בתואר ראשון

באופן עקרוני, אנו פועלים על פי תקנות ההשכלה הגבוהה באירופה, כלומר:

  • עבודת סיום הקורס: 8-6 עמודים
  • עבודה סמינריונית: 10-9 עמודים (שפה ובלשנות), 20-18 עמודים (היסטוריה וספרות)

יש לכתוב את כל העבודה במרווח של 1.5, עם שוליים של 3 ס"מ משני הצדדים. יש לערוך אותה בצורה ברורה ומסודרת. רצוי להשתמש בגופן אחד (לדוגמה Times New Roman) בגודל סטנדרטי (לדוגמה 12), תוך שימוש בגודל קטן יותר בציטוטים ובהערות השוליים (לדוגמה 10 ). הדפים חייבים להיות ממוספרים (למעט שער העבודה).

משום שעבודות הכתובות בעברית בדרך כלל קצרות יותר באורכן, אנו ממליצים להגביל אותן למספר העמודים המינימלי המצוין לעיל.